Gegevens van het lid
Het eHealth-platform beschikt over een noodprocedure of Business Continuity Procedure (BCP) die de zorgverleners in staat stelt om de gegevens van de patiënt te raadplegen zelfs indien de basisdiensten van het eHealth-platform verstoord zijn. U vindt hierna meer informatie over de noodprocedure.
Indien de elektronische raadpleging van de gegevens van het lid ook niet mogelijk is via de noodprocedure, dan moet de zorgverlener de geldende RIZIV-reglementering inzake “papieren stroom” toepassen.
Hoe kan men weten wanneer de noodprocedure voor de zorgverleners van kracht is?
Als gezondheidsprofessional moet u hiervoor niets doen. Deze dienst bevindt zich voortaan op een “high availability” infrastructuur, bestaande uit twee onafhankelijke zones. De activering en desactivering van de noodprocedure gebeurt automatisch wanneer het eHealth-platform hiertoe een elektronische opdracht geeft. De software van de gezondheidsprofessional schakelt automatisch over naar hetzij een functionele zone van het eHealth-platform, hetzij het MyCareNet-platform van de ziekenfondsen.
Ondersteunt mijn softwarepakket de noodprocedure?
De softwareleveranciers hebben nog niet allemaal hun softwarepakket gecertificeerd voor de noodprocedure. Bovendien beschikken niet alle zorgverleners over een softwareversie die voldoende recent is om deze noodprocedure te integreren. Om gebruik te kunnen maken van de noodprocedure dient u dus een softwareversie te gebruiken waarin de noodprocedure geïntegreerd is.
Op basis van de informatie waarover we beschikken, is de noodprocedure geïntegreerd in de meest recente versie van de volgende softwarepakketten (tussen haakjes staat de naam van de leverancier indien die verschilt van de naam van het pakket):
- Farmad Twin
- NextPharm
- Officinall
Voor de volgende softwarepakketten hebben we geen bevestiging dat de noodprocedure al geïmplementeerd en uitgerold is bij de gebruikers (tussen haakjes staat de naam van de leverancier indien die verschilt van de naam van het pakket):
/