Wij gebruiken cookies op deze site om de gebruikerservaring te verbeteren.

Hoofdstuk IV (aanvraag)

Het eHealth-platform beschikt over een noodprocedure of Business Continuity Procedure (BCP) waardoor de zorgverleners een akkoord “hoofdstuk IV” voor de patiënt kunnen aanvragen zelfs in geval van onderbreking van de basisdiensten van het eHealth-platform. U vindt hierna meer informatie over de noodprocedure.

Indien de elektronische aanvraag van het akkoord “hoofdstuk IV” ook niet mogelijk is via de noodprocedure, kan de zorgverlener ofwel zijn aanvraag later indienen ofwel een akkoordaanvraag op papier indienen.

Hoe kan men weten wanneer de noodprocedure voor de zorgverleners van kracht is?

Als gezondheidsprofessional moet u hiervoor niets doen. Deze dienst bevindt zich voortaan op een “high availability” infrastructuur, bestaande uit twee onafhankelijke zones. De activering en desactivering van de noodprocedure gebeurt automatisch wanneer het eHealth-platform hiertoe een elektronische opdracht geeft. De software van de gezondheidsprofessional schakelt automatisch over naar hetzij een functionele zone van het eHealth-platform, hetzij het MyCareNet-platform van de ziekenfondsen.

Ondersteunt mijn softwarepakket de noodprocedure?

De softwareleveranciers hebben nog niet allemaal hun softwarepakket gecertificeerd voor de noodprocedure. Bovendien beschikken niet alle zorgverleners over een softwareversie die voldoende recent is om deze noodprocedure te integreren. Om gebruik te kunnen maken van de noodprocedure dient u dus een softwareversie te gebruiken waarin de noodprocedure geïntegreerd is.

Op basis van de informatie waarover we beschikken, is de noodprocedure geïntegreerd in de meest recente versie van de volgende softwarepakketten (tussen haakjes staat de naam van de leverancier indien die verschilt van de naam van het pakket):

  • Daktari Spécialiste
  • Eyefile
  • Traimed
back2top