eAttest
Het eHealth-platform beschikt over een noodprocedure, ook Business Continuity Procedure (BCP) genoemd, waardoor de zorgverleners een getuigschrift voor verstrekte hulp naar de ziekenfondsen kunnen versturen, ook al zijn de basisdiensten van het eHealth-platform verstoord. U vindt meer informatie over de noodprocedure.
Indien het ook niet mogelijk is om een getuigschrift voor verstrekte hulp via de noodprocedure op te sturen, kan de zorgverlener een beroep doen op de papieren stroom.
Hoe kan ik weten wanneer de noodprocedure voor de zorgverleners van toepassing is?
Als gezondheidsprofessional moet u hiervoor niets doen. Deze dienst bevindt zich voortaan op een “high availability” infrastructuur, bestaande uit twee onafhankelijke zones. De activering en desactivering van de noodprocedure gebeurt automatisch wanneer het eHealth-platform hiertoe een elektronische opdracht geeft. De software van de gezondheidsprofessional schakelt automatisch over naar hetzij een functionele zone van het eHealth-platform, hetzij het MyCareNet-platform van de ziekenfondsen.
Ondersteunt mijn softwarepakket de noodprocedure?
Alle leveranciers van softwarepakketten hebben hun softwarepakket nog niet gecertificeerd voor de noodprocedure. Bovendien beschikken alle zorgverleners niet over een voldoende recente versie van het softwarepakket waarin de noodprocedure is geïntegreerd. Om de noodprocedure te kunnen gebruiken, moet u dus een versie van een softwarepakket gebruiken waarin deze noodprocedure is opgenomen.
Op basis van de informatie in ons bezit is de noodprocedure geïntegreerd in de meest recente versie van de volgende softwarepakketten (de naam van de leverancier staat tussen haakjes indien hij verschillend is van de naam van het softwarepakket):
/
Voor de volgende softwarepakketten hebben we geen bevestiging dat de noodprocedure al geïmplementeerd en uitgerold is bij de gebruikers (tussen haakjes staat de naam van de leverancier indien die verschilt van de naam van het pakket):
/