Wij gebruiken cookies op deze site om de gebruikerservaring te verbeteren.

End To End Encryption ETKDepot

Het eHealth-platform beschikt over een noodprocedure of een “Business Continuity Procedure” in geval van onderbreking van zijn diensten. Hierdoor kunnen de zorgverleners nog steeds sleutels ophalen voor het vercijferen van hun attesten of het ontcijferen van de elektronische voorschriften. U vindt hierna meer informatie over de noodprocedure.

Indien de problemen met het ophalen van de sleutels zich blijven voordoen ondanks de noodprocedure, bestaat een tweede oplossing erin dat het softwarepakket de eigen ETK in cache opslaat bij de gebruiker, alsook elk antwoord ontvangen via de vercijferingsdienst. Op die manier kan de gebruiker, in geval van problemen en enkel in dat geval, de informatie in de cache raadplegen om de ETK’s terug te vinden.

Hoe kan men weten wanneer de noodprocedure voor de zorgverleners van kracht is?

Als gezondheidsprofessional moet u hiervoor niets doen. De dienst ETEE ETKDepot (vercijfering t.a.v. een gekende bestemmeling) bevindt zich voortaan op een “high availability” infrastructuur, bestaande uit twee onafhankelijke zones. De activering en desactivering van de noodprocedure gebeurt automatisch wanneer het eHealth-platform hiertoe een elektronische opdracht geeft. De software van de gezondheidsprofessional schakelt automatisch over naar een functionele zone van het eHealth-platform.

Indien de problemen met het ophalen van de sleutels zich blijven voordoen ondanks de noodprocedure, bestaat een tweede oplossing erin dat het softwarepakket van de zorgverlener de eigen ETK in cache opslaat bij de gebruiker, alsook elk antwoord ontvangen via de vercijferingsdienst. Op die manier kan de gebruiker, in geval van problemen en enkel in dat geval, de informatie in de cache raadplegen om de ETK’s terug te vinden.

Ondersteunt mijn softwarepakket de noodprocedure?

De noodprocedure wordt ondersteund door alle softwarepakketten.

back2top