Wij gebruiken cookies op deze site om de gebruikerservaring te verbeteren.

Mult-eMediatt (attest van volledige arbeidsongeschiktheid vanuit het softwarepakket van de huisartsen)

In geval van verstoring van zijn diensten beschikt het eHealth-platform niet over een noodprocedure of “Business Continuity Procedure” waardoor de huisartsen de Mult-eMediatt verder elektronisch kunnen versturen.

Hoe kan men weten wanneer de noodprocedure voor de zorgverleners van kracht is?

Als gezondheidsprofessional moet u hiervoor niets doen. De dienst “Mult-eMediatt” bevindt zich voortaan op een “high availability” infrastructuur, bestaande uit twee onafhankelijke zones. De activering en desactivering van de noodprocedure gebeurt automatisch wanneer het eHealth-platform hiertoe een elektronische opdracht geeft. De software van de gezondheidsprofessional schakelt automatisch over naar een functionele zone van het eHealth-platform.


Ondersteunt mijn softwarepakket de noodprocedure?

De noodprocedure wordt ondersteund door alle softwarepakketten.

Indien de problemen aanhouden ondanks de noodprocedure, dan dient de arts een papieren attest te overhandigen aan de patiënt.

De onbeschikbaarheid kan zich voordoen:

  • hetzij bij het oproepen van DAAS

    In dat geval moet de arts aan de patiënt vragen welk(e) attest(en) hij nodig heeft en moet hij ze op papier meegeven
     
  • hetzij bij het verzenden van Mult-eMediatt / annuleringen

    In geval van een technisch probleem bij het verzenden, zal de software 3 pogingen ondernemen om het bericht elektronisch te verzenden en vervolgens een bericht aan de arts tonen met de melding dat de verzending mislukt is en met de vraag om het attest op papier te overhandigen aan de patiënt. De patiënt zal het attest dan zelf moeten bezorgen aan de juiste bestemmeling(en).


De softwareleveranciers waarvan de software geslaagd is voor het minilab Mult-eMediatt hebben bevestigd dat ze deze procedure inzake onbeschikbaarheid van diensten hebben geïmplementeerd.
 

back2top