Wij gebruiken cookies op deze site om de gebruikerservaring te verbeteren.

Incidenten

Beperkte impact op CHIV - Impact limité sur le CHIV Solved

Start date 05/03/2024- 10:02
End date 05/03/2024- 10:14
Lead CIN-NIC
Description

De betrokkenen partners trachten zo snel als mogelijk het euvel te verhelpen, impact blijft beperkt.

Les partenaires concernés s'efforcent de remédier à cette situation dans les plus brefs délais, l'impact reste limité.

Impact

Chapter IV Ask : Low

Chapter IV Consult : Low

Contact info

support@intermut.be



MyVSBNet - Online bevraging Vlaamse Verzekerbaarheid burgers tijdelijk niet mogelijk Solved

Start date 29/02/2024- 14:00
End date 01/03/2024- 17:40
Lead CIN-NIC
Description

De onmiddellijke online digitale consultatie van de Vlaamse Verzekerbaarheid van burgers door zorginstellingen is onderbroken naar aanleiding van de vernieuwing van de SSL-veiligheidscertificaten van het platform myvsbnet.be. Echter de opvragingen op aSynchrone wijze in bulk ondervinden geen hinder.

 We trachten dit zo snel als mogelijk te verhelpen en houden jullie op de hoogte.

Update 17:00

  • omstreeks 16u30 werden aanpassing aangepast aan het platform welke ervoor zorgt dat er opnieuw aanvragen succesvol beantwoord worden.
  • Deze oplossing zal niet alles onmiddellijk oplossen maar de situatie zal stap voor stap verbeteren. Dit komt omdat er een vorm van replicatie loopt welke niet alles onmiddellijk overal in orde brengt (veiligheid).
  • Naar schatting zal maandag in de loop van de dag de situatie volledig verholpen zijn.
  • De kans is reëel als de aanvraag faalt een heraanvraag wel succesvol beantwoord wordt vanaf heden. Echter vragen we deze heraanvraag te limiteren tot de echt noodzakelijke dringendheden teneinde overbelasting van het systeem te voorkomen.
Impact

MyVSBNet : VL_INS (Vlaamse verzekerbaarheid) niet mogelijk

MyCareNet - Geen Impact

Contact info

support@intermut.be


Issues with MyCareNet, eHealth services and Recip-e Solved

Start date 29/02/2024- 11:35
End date 29/02/2024- 11:59
Lead eHealth
Description

The issues have been solved at 11:59.

Update 12:00: our teams implemented a solution. The services are currently stabilizing.

There are currently issues with MyCareNet, eHealth services and Recip-e. Our teams are investigating this. We will provide updates on this page.

Impact

Users experience issues with MyCareNet, eHealth services and Recip-e. 


Issues accessing some documents Solved

Start date 23/02/2024- 10:45
End date 23/02/2024- 12:00
Lead RSW
Description

We are facing a technical issue preventing some documents retrieval.

Update: 

Problem solved at 12:00, only professionals and patients trying to access the documents via our portal were impacted.

Impact

Partners and patients could have some issues accessing documents.


Issues with eHealth services due to network issues Solved

Start date 22/02/2024- 11:05
End date 22/02/2024- 11:42
Lead Belnet
Description

Update(s) :

  • 11:50 - The situation seems to have stabilised. Confirmation will follow shortly. 
  • 11:45 - The situation is stabilizing but issues are still possible. More information can also be found on Belnet's status site: https://status.belnet.be/
  • 11:30 - The incident is being managed by Belnet

There is an incident affecting our service eHealth. 
We understand the importance of this service to your business. Please see below for more information. 

Incident overview
A network incident at our Belnet service provider has a widespread impact on the eHealth service.

Estimated resolution time
Our service provider is working to resolve this incident as a matter of urgency. 
Whilst we cannot give a precise timeframe at this stage, we can assure you that our service provider specialist teams are fully engaged and will provide you with regular updates.

Impact

Impact on service(s) and sub-service(s)
Users experience issues with the eHealth services.

Information from Belnet : 

  • We are currently (starting 22/02/2024 11:00) experiencing an incident on our network impacting all our customers. Our teams are working hard to improve connectivity. At the moment, the root cause of the incident is unknown.

Recommended course of action(s)
n/a

Please monitor our Status page for incident progress updates.
 


Vertraging tot Time-Out in aanvragen mogelijk voor leden van VI100 - Des retards de transaction ou des dépassements de délais sont possibles pour les membres de OA100 Solved

Start date 19/02/2024- 16:20
End date 20/02/2024- 09:00
Lead CIN-NIC
Description

Vertraging tot Time-Out in aanvragen mogelijk voor leden van VI100 - Des retards de transaction ou des dépassements de délais sont possibles pour les membres de OA100

Update 20/02 8:00

  • Impact de l'ajustement - Bijsturing Impact
  • Un nouvelle tentative de transaction est potentiellement réussie - Retry van transactie is mogelijks succesvol
Impact

None for the fluxes with FBIO available (eAttest, MDA, Assu, CHap IV Consultation)

Chapter IV Ask : Medium

GMF (Sync) : Medium

Tarification : Medium

Member Data : None but no Facettes available

Medical House Subscription : Medium

eAgreement : Medium

 

Contact info

mycarenetservices.gezo.ict@cm.be


Vertraging tot Time-Out in aanvragen mogelijk voor leden van VI100 - Des retards de transaction ou des dépassements de délais sont possibles pour les membres de OA100 Solved

Start date 19/02/2024- 09:26
End date 19/02/2024- 14:30
Lead CIN-NIC
Description

Vertraging tot Time-Out in aanvragen mogelijk voor leden van VI100 - Des retards de transaction ou des dépassements de délais sont possibles pour les membres de OA100

Update 12:30

  • Impact de l'ajustement - Bijsturing Impact
  • Un nouvelle tentative de transaction est potentiellement réussie - Retry van transactie is mogelijks succesvol
Impact

None for the fluxes with FBIO available (eAttest, MDA, Assu, CHap IV Consultation)

Chapter IV Ask : Medium

GMF (Sync) : Medium

Tarification : Medium

Member Data : None but no Facettes available

Medical House Subscription : Medium

eAgreement : Medium

 

 

Contact info

mycarenetservices.gezo.ict@cm.be


Beperkte impact mogelijk bij raadplegen Tarificatie, GMD en Hoofdstuk IV Aanvragen voor leden van de mutualiteiten 2xx, 4xx en 5xx Solved

Start date 16/02/2024- 15:10
End date 17/02/2024- 14:40
Lead CIN-NIC
Description

In een beperkt aantal bevragingen kunnen er vertragingen of falingen worden vastgesteld bij het aanroepen van de transacties eTar en eGMD voor de leden welke behoren tot de mutualiteiten 2xx / 4xx / 5xx.

De betrokkenen mutualiteiten trachten zo snel als mogelijk het euvel te verhelpen. 

Ter info : Tarificatie en GMD zijn niet verplicht toegepast te zijn om mogelijke eFact of eAttest uit te voeren.

Update 20h 

  • Impact vastgesteld welke breder is dan enkel Tarif en GMD. Transactie Hoofdstuk IV aanvragen ook geimpacteerd in dezelfde grootorde
  • Transacties welke beschikken over FBIO worden ondersteunt door deze en ondervinden geen hinder (eAttest/MDA/Verzekerbaarheid/Hoofdstuk IV Raadplegingen)

(meer...)

Impact

eTar : Low

eGMD : Low

CHIV Ask : Low

Contact info

mycarenet@mloz.be


Impact low on CHIV, Insurability, Memberdata - MyCareNet Solved

Start date 08/02/2024- 11:13
End date 08/02/2024- 11:25
Lead CIN-NIC
Description

Investigating slower performance on some services

Impact

Chapter IV Ask : Low

Chapter IV Consult : Low

Insurability Generic : Low

Insurability Pharmacist : Low

Member Data : Low

Contact info

support@intermut.be


back2top