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Incidenten

IO 300 incident Solved

Start date 05/01/2023- 14:00
End date 05/01/2023- 18:00
Lead CIN-NIC
Description

Beste, Er zijn mogelijks vertragingen op onze systemen. Bonjour, Nous rencontrons actuellement des ralentissements probables sur nos systèmes.

Impact

Chapter IV Ask : Medium

Chapter IV Consultation : Low

eAttest : Low

Insurability Generic : Low

Insurability Pharmacist : Low

Insurability Legacy (Sync) : Low

GMF (Sync) : Medium

Tarification : Medium

Invoicing (Async) : Low

Admission Management (Async) : Low

GMF (Async) : Low

Insurability Legacy (Async) : Low

MedAdmin (Async) : Low

Medical House Subscription : Low

Member Data : Medium

Contact info

helpdesk.carenet@solidaris.be


Incident notification - IO 300 Solved

Start date 04/01/2023- 00:01
End date 07/01/2023- 23:59
Lead CIN-NIC
Description

FR Entre le 04 et 07/01, nos contrôles ont généré des erreurs 503325 injustifiées. Ces rejets ont depuis été corrigés. Les envois de facturation ont été retraités en date du 09/01 par notre service IT. Pour les envois efac, impactés par le code erreur 503325, vous pourrez refacturer les prestations rejetées dans une nouvelle facturation avec un nouveau numéro d’envoi. NL Tussen 04 en 07 januari werd de foutcode 503325 ten onrechte gegenereerd door onze controles. Deze weigeringen werden sindsdien rechtgezet. De facturatiezendingen werden door onze IT-afdeling opnieuw behandeld op 09 januari. Voor de efac-zendingen, met de foutcode 503325, kan u in uw volgende zending de geweigerd prestaties met een nieuwe zendingsnummer factureren.

Impact

Begin : 04/01/2023 00:01     Estimated End : 07/01/2023 23:59
Environment : Production
Service(s) impacted :

Tarification Low

Sector(s) using the impacted service(s) :

  • dentist
  • guard-post
  • physician
Contact info

Helpdesk : 02/515.17.00 helpdesk.carenet@solidaris.be


IO 300 incident Solved

Start date 04/01/2023- 00:00
End date 07/01/2023- 23:59
Lead CIN-NIC
Description

FR Entre le 04 et 07/01, nos contrôles ont généré des erreurs 503325 injustifiées. Ces rejets ont depuis été corrigés. Les envois de facturation ont été retraités en date du 09/01 par notre service IT. Les envois efac, impactés par le code erreur 503325, seront également retraités en interne dans les meilleurs délais. Vous ne devez donc pas renvoyer votre facturation ou refacturer les prestations rejetées. NL Tussen 04 en 07 januari werd de foutcode 503325 ten onrechte gegenereerd door onze controles. Deze weigeringen werden sindsdien rechtgezet. De facturatiezendingen werden door onze IT-afdeling opnieuw behandeld op 09 januari. De efac-zendingen, met de foutcode 503325, zullen zo spoedig mogelijk ook intern opnieuw behandeld worden. U moet dus uw facturatie niet opnieuw doorsturen of de geweigerde prestaties opnieuw indienen.

Impact

Tarification : Medium

Contact info

helpdesk.carenet@solidaris.be


Disturbances with the eHealthBox services Solved

Start date 27/12/2022- 10:45
End date 27/12/2022- 12:48
Lead eHealth
Description

There are currntly disturbances impacting the eHealthBox Publication and Consultation services.

Our teams are working on it.

Impact

Users might receive error while using the eHealthBox service, including the sending of Corona forms.


Issues impacting Recip-e Prescriber service Solved

Start date 21/12/2022- 09:10
End date 21/12/2022- 10:13
Lead Recip-e
Description

There are currently disturbances with the Recip-e Prescriber service.

Our teams are investigating the issue.

Impact

Doctors might not be able to use the Recip-e prescriber service. Recip-e Executor should not be impacted for pharmacists.


IO 300 incident Solved

Start date 19/12/2022- 09:00
End date 19/12/2022- 10:40
Lead CIN-NIC
Description

Performance impact on CHIV requests and consultations till time-outs possible.

Impact

Chapter IV Ask : High (unavailable)

Chapter IV Consultation : Low

GMF (Sync) : Medium

Tarification : Medium

Contact info
helpdesk.carenet@solidaris.be

MyCareNet incident Solved

Start date 11/12/2022- 13:40
End date 11/12/2022- 15:40
Lead CIN-NIC
Description

Ongoing maintenance

Impact

Chapter IV Ask : Medium

Chapter IV Consultation : Medium

eAttest : Medium

Insurability Generic : Medium

Insurability Pharmacist : Medium

Insurability Legacy (Sync) : Medium

GMF (Sync) : Medium

Tarification : Medium

Invoicing (Async) : Medium

Admission Management (Async) : Medium

GMF (Async) : Medium

Insurability Legacy (Async) : Medium

MedAdmin (Async) : Medium

Medical House Subscription : Medium

Member Data : Medium

 

Contact info

support@intermut.be


Disturbances on eHealth services (STS) Solved

Start date 09/12/2022- 10:10
End date 09/12/2022- 11:10
Lead eHealth
Description

Following issues on with a partner, the availability of STS (secure token service) is currently disturbed.

Our teams are working on it.

Issue has been solved from 11:10, following a correction on our partner side and the increase of our capacities.

Impact

Users might received errors while starting a session or using eHealth services (possible impact on other applications such as eHealthBox)


MyCareNet incident Solved

Start date 08/12/2022- 02:10
End date 08/12/2022- 05:30
Lead CIN-NIC
Description

Time outs possible on the transactions.

Impact

Chapter IV Ask : Medium

Chapter IV Consultation : Medium

eAttest : Medium

Insurability Generic : Medium

Insurability Pharmacist : Medium

Insurability Legacy (Sync) : Medium

GMF (Sync) : Medium

Tarification : Medium

Medical House Subscription : Medium

Member Data : Medium

Contact info
support@intermut.be

eHealthBox issues Solved

Start date 06/12/2022- 10:36
End date 06/12/2022- 11:25
Lead eHealth
Description

Issues impacting the eHealthBox publication and consultation services.

Our teams are working on it.

Impact

Users might not be able to consult their messages or receive errors when sending messages.


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