Wij gebruiken cookies op deze site om de gebruikerservaring te verbeteren.

Incidenten

MyCareNet incident - CHIV Solved

Start date 25/01/2022- 09:00
End date 28/01/2022- 09:00
Lead CIN-NIC
Description

In de nasleep van de productie Go Live DBSAM v2 in de backend eerder deze week konden zorgverleners enige hinder ondervinden. De meldingen ons toegezonden werden onderzocht. Het is moeilijk aan te geven wanneer de hinder ondervonden werd, wanneer niet,… maar in het algemeen was deze gelimiteerd maar uiteraard voor wie het voorhad niet aangenaam. De zoektocht naar waar de problemen zich juist situeerden vroeg wel even wat tijd wegens de complexiteit. Ondertussen werden de nodige aanpassingen gedaan aan de backend zodoende de problemen te verhelpen. We wensen ons voor de hinder te excuseren. We bekijken intern wat we kunnen doen om dit naar de toekomst te voorkomen.

 À la suite de la mise en production de DBSAM v2 dans le backend en début de semaine, les prestataires de soins de santé pourraient subir quelques désagréments. Les rapports qui nous ont été envoyés ont fait l'objet d'une enquête. Il est difficile de dire quand le désagrément a été vécu, quand il ne l'a pas été, ... mais en général il a été limité mais bien sûr pas agréable pour ceux qui l'ont vécu. La recherche de l'emplacement exact des problèmes a pris un certain temps en raison de sa complexité. Pendant ce temps, les ajustements nécessaires ont été apportés au backend afin de résoudre les problèmes. Nous tenons à nous excuser pour ce désagrément. Nous examinons ce que nous pouvons faire en interne pour éviter que cela ne se reproduise.

Impact

Environment : Production
Service(s) impacted :

Chapter IV Ask Low, Medium
Chapter IV Consultation Low, Medium

Sector(s) using the impacted service(s) :

  • hospital
  • pharmacist
  • physician

Timestamp : 28/01/2022 12:18

Contact info

Contact information : support@intermut.be


IO 600 incident Solved

Start date 24/01/2022- 19:16
End date 24/01/2022- 22:10
Lead CIN-NIC
Description

During an intervention we encountered an unexpected impact on other services. The problem has been resolved.

Impact

Chapter IV Ask : High (unavailable)

Chapter IV Consultation : Low

GMF (Sync) : High (unavailable)

Tarification : High (unavailable)

Medical House Subscription : High (unavailable)

Contact info
helpdesk.carenet@hziv.be

IO 100 incident Solved

Start date 24/01/2022- 07:15
End date 26/01/2022- 07:00
Lead CIN-NIC
Description

Unjustified refusals of Chapter IV Asks / (sometimes appendix is requested even when not really necessary)

Impact

Chapter IV Ask : Medium

Contact info
mycarenet@cm.be

Aanmelden met itsme® terug mogelijk (onderbrekingen mogelijk) - Connexion à nouveau possible avec itsme® (interruptions possibles) - Logging on possible again with itsme® (interruptions possible) Solved

Start date 17/01/2022- 10:55
End date 17/01/2022- 23:30
Lead BOSA
Description

It is possible to logon again to online services with itsme®.

Short interruptions may still occur.

In this case, please log on with eID or another digital key or try again later.

 

Impact

A message has been published on the FAS for end users.


eForms instability Solved

Start date 17/01/2022- 08:15
End date 17/01/2022- 09:30
Lead HealthConnect
Description

Issues with eForms not being accessible from the integrating software. 

Impact

Users are not able to use eForms from the integrating software.

Contact info

HealthConnect


Issues with eForms Solved

Start date 15/01/2022- 07:20
End date 15/01/2022- 13:00
Lead HealthConnect
Description

There are currently issues with eForms. Our teams are working on a solution.

Impact

Some users may not be able to access or send eForms and receive errors when trying to.


Issues with IAM token Solved

Start date 12/01/2022- 08:15
End date 12/01/2022- 09:00
Lead Smals
Description

There are currently issues with IAM token. Our teams are working on a solution that will be shortly be implemented.

Impact

Issues with IAM token.


Issue to login with eID Solved

Start date 12/01/2022- 01:00
End date 12/01/2022- 12:00
Lead BOSA
Description

You can have problems when trying to login via eID on the FAS. 

Impact

Login problem

Contact info

servicedesk.dto@bosa.fgov.be 


IO 100 incident Solved

Start date 10/01/2022- 11:20
End date 10/01/2022- 12:30
Lead CIN-NIC
Description

Performance issues mycarenet fluxex

Impact

Chapter IV Ask : Medium

Chapter IV Consultation : Medium

eAttest : Medium

Insurability Generic : Medium

Insurability Pharmacist : Medium

Insurability Legacy (Sync) : Medium

GMF (Sync) : Medium

Tarification : Medium

Medical House Subscription : Medium

Member Data : Medium

Contact info
mycarenet@cm.be

IO 100 incident Solved

Start date 10/01/2022- 08:50
End date 10/01/2022- 10:30
Lead CIN-NIC
Description

Intermittent issues with performance/response times of MyCarenet fluxes

Impact

Chapter IV Ask : Medium

Chapter IV Consultation : Medium

eAttest : Medium

Insurability Generic : Low

Insurability Pharmacist : Low

Insurability Legacy (Sync) : Low

GMF (Sync) : Medium

Tarification : Medium

Medical House Subscription : Medium

Member Data : Medium

Contact info
mycarenet@cm.be

back2top