Wij gebruiken cookies op deze site om de gebruikerservaring te verbeteren.

Incidenten

MyCareNet - Incident with impact on eAttest Solved

Start date 28/01/2024- 08:40
End date 28/01/2024- 09:18
Lead CIN-NIC
Description

Instability in usage eAttest, because our platform faced instability in consulting TimeStamping Services of eHealth.

Impact

eAttest transactions impacted

Contact info

support@intermut.be


IO600 - Incident ongoing - Impact beperkt op Tarificatie Solved

Start date 27/01/2024- 09:16
End date 27/01/2024- 10:03
Lead CIN-NIC
Description

Vertraging in opvragingen Tarificatie voor hun leden zijn mogelijk. 

Impact

Tarificatie : Opvragingen voor de leden van IO600 kunnen trager verlopen dan gewoonlijk. Dit zijn beperkte aantallen (Low)

Memberdata : Wordt ondersteund door de Fall Back IO mechanisme zodoende de bevraging voor de leden van IO600 door de zorgverleners succesvol wordt gefaciliteerd

Contact info

support@intermut.be


MyCareNet - Bereikbaarheid MyCareNet platform Solved

Start date 24/01/2024- 14:47
End date 24/01/2024- 16:18
Lead CIN-NIC
Description

Vertraging tot time-outs mogelijk in de communicatie richting het MyCareNet Platform. 

Update 15u

  • Vertragingen richting het platform mogelijk tot onbereikbaarheid. 
  • BCP toegangspoorten zijn open en beschikbaar. Indien de software hier weg mee kan, kan dit als tijdelijke oplossing gebruikt worden. We zien verhoogde access gebeuren en succesvol beantwoorden van transacties via die weg.

Update 15u30

  • Onderzoek nog steeds aan de gang. Nog geen timing beschikbaar tot verhelping van het incident.
  • Incident wordt beschouwd als een Prio 1 en wordt behandeld met de hoogst mogelijke prioriteit, aandacht, inzet van resources

Update 16u

  • Root cause investigation still ongoing
  • Confirmatie van het feit dat zorgverleners welke via hun software toegang hebben via onze BCP poorten transacties zoals Vezekerbaarheid, CHIV, Tarif en GMD succesvol verwerkt krijgen
  • Er wordt in parallel van verhelping van het incident tevens onderzocht om de trafiek om te leiden via de BCP poorten voor 'iedereen'

Update - Resolution 16:45

  • Root cause werd gevonden en werd verholpen
  • Terugkeer naar stabiele omgeving vanaf 16u18

(meer...)

Impact

De huidige impact lijkt voor het ganse platform inclusief zaken zoals therapeutic links,...

Hierdoor is het mogelijk dat het uitstraling heeft naar andere platform binnen het MijnGezondheids domein.


L'impact actuel semble concerner l'ensemble de la plateforme, y compris les liens thérapeutiques,...

Il est donc possible qu'elle ait un impact sur d'autres plateformes du domaine MyHealth.

Contact info

support@intermut.be


MyCareNet - Incident with limited impact Solved

Start date 24/01/2024- 08:40
End date 24/01/2024- 11:12
Lead CIN-NIC
Description

Vanuit monitoring werd een vertraging in verwerkingtijden van een beperkte set aan transacties opgemerkt. Onmiddellijk werden acties opgestart teinde de omgeving terug zijn stabiliteit te doen herwinnen.

  • 8:40 :
    • Start vertragingen met onmiddellijk start van acties
  • 8:48 :
    • Stabiliteit herwonnen in het algemeen
    • Uitzondering is de transactie eAttest waarvoor we merken dat ongeveer 25% in error gaat. Alle andere worden succesvol beantwoord.
      • Dit is in onderzoek en trachten we asap te verhelpen

Update 10:10

  • Nog steeds in onderzoek
  • Impact voor quasi alle mutualiteiten

Update 10:45

  • Situatie is onveranderd
  • Onderzoek nog steeds ongoing

Update en afsluiting van het incident 11:35

  • De oorzaak van het probleem voor eAttest werd gevonden en daarbij ook verholpen, sinds 11:12 verloopt alles terug normaal

(meer...)

Impact
  • Gedurende het incident tot 8u48 waren er vertragingen en beperkt time-outs mogelijk voor het platform
  • eAttest ongeveer 25% in error 

Samenvatting

  • Beperkte algemene impact mogelijk van 8:40 -> 8:48
  • eAttest transacties 23% geimpacteerd tot 11:12

  • Pendant l'incident, jusqu'à 8h48, la plate-forme a connu des retards et des interruptions limitées.
  • eAttest : environ 25% d'erreur 

Résumé

  • Impact global limité possible de 8:40 -> 8:48
  • Transactions eAttest impactées à 23% jusqu’à 11:12
Contact info

support@intermut.be


Disruption on MyCareNet Solved

Start date 22/01/2024- 09:26
End date 22/01/2024- 10:43
Lead MyCareNet
Description

Update(s)

  • 09:55 - impact on IT services memberData, TherLink, eAttest, Chapter IV
  • 09:45 - impact on IT service memberData
  • 09:26 - latency on IT service memberData

There is an incident affecting our service(s) MyCareNet. 
We understand the importance of this service(s) to your business. Please see below for more information. 

Incident overview
Incident affecting our services MyCareNet. 

Estimated resolution time
We are working to resolve this incident as a matter of extreme urgency. 
Whilst we cannot give a precise timeframe at this stage, we can assure you that our specialist teams are fully engaged and will provide you with regular updates.

Impact

Impact on service(s) and sub-service(s)
High impact on MyCareNet. (memberData, TherLink, eAttest).

Recommended course of action(s)
No recommanded actions.


Core services are not available Solved

Start date 22/01/2024- 09:07
End date 22/01/2024- 09:17
Lead eHealth
Description

Update(s)

  • 09:55 - situation is stabilised.
  • 09:54 - no instability detected.
  • 09:17 - solution is implemented, instability issues are still possible. A new update will follow before 10:00.
  • 09:16 - restore of the traffic rerouting
  • 09:07 - detection of the global incident

There is an incident affecting our core eHealth service. 
We understand the importance of this service(s) to your business. Please see below for more information. 

Incident overview
The core eHealth services are not reachable.

Estimated resolution time
We are working to resolve this incident as a matter of extreme urgency. 
Whilst we cannot give a precise timeframe at this stage, we can assure you that our specialist teams are fully engaged and will provide you with regular updates.

Impact

Impact on service(s) and sub-service(s)
High impact on MyCareNet (all IT services), Recip-e (all IT services).

Recommended course of action(s)
No recommended actions.


Vitalink issue Solved

Start date 22/01/2024- 09:00
End date 23/01/2024- 09:51
Lead Vitalink
Description

There is an incident affecting our service(s) Vitalink. 
We understand the importance of this service(s) to your business. Please see below for more information. 

Incident overview
A drop in traffic is visible. Vitalink is not accessible (not found). 

Estimated resolution time
We are working to resolve this incident as a matter of urgency. 
Whilst we cannot give a precise timeframe at this stage, we can assure you that our specialist teams are fully engaged and will provide you with regular updates.

Impact

Impact on service(s) and sub-service(s)
IT Service using directly Vitalink are impacted. 

  • SumeHr

Disruption for Recip-e and MyCareNet Solved

Start date 22/01/2024- 07:52
End date 22/01/2024- 08:03
Lead eHealth
Description

Update(s)

  • 08:03 - end of disruption (business continuity plan activated)
  • 07:58 - activation of the business continuity plan
  • 07:53 - first analyse confirm error on TimeStamp Authority

There is an incident affecting our service(s) eHealth platform, Recip-e and MyCareNet. 
We understand the importance of this service(s) to your business. Please see below for more information. 

Incident overview
The IT TimeStamp Authority service has been disrupted, affecting Recip-e and MyCareNet.

Estimated resolution time
We are working to resolve this incident as a matter of extreme urgency. 
Whilst we cannot give a precise timeframe at this stage, we can assure you that our specialist teams are fully engaged and will provide you with regular updates.

Impact

Impact on service(s) and sub-service(s)
High impact on MyCareNet (Chapter IV, eAttest), Recip-e (Prescriber).

Recommended course of action(s)
No recommended actions.


IO 200 incident Solved

Start date 21/01/2024- 10:30
End date 21/01/2024- 13:30
Lead CIN-NIC
Description

Planned maintenance

Impact

Chapter IV Ask : High (unavailable)

Chapter IV Consultation : Low

eAttest : Low

Insurability Generic : Low

Insurability Pharmacist : Low

Insurability Legacy (Sync) : Low

GMF (Sync) : High (unavailable)

Tarification : High (unavailable)

Invoicing (Async) : High (unavailable)

Admission Management (Async) : High (unavailable)

GMF (Async) : High (unavailable)

Insurability Legacy (Async) : High (unavailable)

MedAdmin (Async) : High (unavailable)

Medical House Subscription : High (unavailable)

Member Data : Medium

Contact info
MyCareNet@mloz.be

IO 500 incident Solved

Start date 21/01/2024- 10:30
End date 21/01/2024- 13:30
Lead CIN-NIC
Description

Planned Maintenance

Impact

Chapter IV Ask : High (unavailable)

Chapter IV Consultation : Low

eAttest : Low

Insurability Generic : Low

Insurability Pharmacist : Low

Insurability Legacy (Sync) : Low

GMF (Sync) : High (unavailable)

Tarification : High (unavailable)

Invoicing (Async) : High (unavailable)

Admission Management (Async) : High (unavailable)

GMF (Async) : High (unavailable)

Insurability Legacy (Async) : High (unavailable)

MedAdmin (Async) : High (unavailable)

Medical House Subscription : High (unavailable)

Member Data : Medium

Contact info
MyCareNet@mloz.be

back2top