Wij gebruiken cookies op deze site om de gebruikerservaring te verbeteren.

Incidenten

Vertraging tot Time-Out in aanvragen mogelijk voor leden van VI100 - Des retards de transaction ou des dépassements de délais sont possibles pour les membres de OA100 Solved

Start date 19/02/2024- 16:20
End date 20/02/2024- 09:00
Lead CIN-NIC
Description

Vertraging tot Time-Out in aanvragen mogelijk voor leden van VI100 - Des retards de transaction ou des dépassements de délais sont possibles pour les membres de OA100

Update 20/02 8:00

  • Impact de l'ajustement - Bijsturing Impact
  • Un nouvelle tentative de transaction est potentiellement réussie - Retry van transactie is mogelijks succesvol
Impact

None for the fluxes with FBIO available (eAttest, MDA, Assu, CHap IV Consultation)

Chapter IV Ask : Medium

GMF (Sync) : Medium

Tarification : Medium

Member Data : None but no Facettes available

Medical House Subscription : Medium

eAgreement : Medium

 

Contact info

mycarenetservices.gezo.ict@cm.be


Vertraging tot Time-Out in aanvragen mogelijk voor leden van VI100 - Des retards de transaction ou des dépassements de délais sont possibles pour les membres de OA100 Solved

Start date 19/02/2024- 09:26
End date 19/02/2024- 14:30
Lead CIN-NIC
Description

Vertraging tot Time-Out in aanvragen mogelijk voor leden van VI100 - Des retards de transaction ou des dépassements de délais sont possibles pour les membres de OA100

Update 12:30

  • Impact de l'ajustement - Bijsturing Impact
  • Un nouvelle tentative de transaction est potentiellement réussie - Retry van transactie is mogelijks succesvol
Impact

None for the fluxes with FBIO available (eAttest, MDA, Assu, CHap IV Consultation)

Chapter IV Ask : Medium

GMF (Sync) : Medium

Tarification : Medium

Member Data : None but no Facettes available

Medical House Subscription : Medium

eAgreement : Medium

 

 

Contact info

mycarenetservices.gezo.ict@cm.be


Beperkte impact mogelijk bij raadplegen Tarificatie, GMD en Hoofdstuk IV Aanvragen voor leden van de mutualiteiten 2xx, 4xx en 5xx Solved

Start date 16/02/2024- 15:10
End date 17/02/2024- 14:40
Lead CIN-NIC
Description

In een beperkt aantal bevragingen kunnen er vertragingen of falingen worden vastgesteld bij het aanroepen van de transacties eTar en eGMD voor de leden welke behoren tot de mutualiteiten 2xx / 4xx / 5xx.

De betrokkenen mutualiteiten trachten zo snel als mogelijk het euvel te verhelpen. 

Ter info : Tarificatie en GMD zijn niet verplicht toegepast te zijn om mogelijke eFact of eAttest uit te voeren.

Update 20h 

  • Impact vastgesteld welke breder is dan enkel Tarif en GMD. Transactie Hoofdstuk IV aanvragen ook geimpacteerd in dezelfde grootorde
  • Transacties welke beschikken over FBIO worden ondersteunt door deze en ondervinden geen hinder (eAttest/MDA/Verzekerbaarheid/Hoofdstuk IV Raadplegingen)

(meer...)

Impact

eTar : Low

eGMD : Low

CHIV Ask : Low

Contact info

mycarenet@mloz.be


Impact low on CHIV, Insurability, Memberdata - MyCareNet Solved

Start date 08/02/2024- 11:13
End date 08/02/2024- 11:25
Lead CIN-NIC
Description

Investigating slower performance on some services

Impact

Chapter IV Ask : Low

Chapter IV Consult : Low

Insurability Generic : Low

Insurability Pharmacist : Low

Member Data : Low

Contact info

support@intermut.be


Issues with eBox with a possible impact on eH2eBox Solved

Start date 08/02/2024- 09:05
End date 08/02/2024- 11:26
Lead Smals
Description

Update(s):

  • The eBox incident has been resolved, with no impact on eHealth services, 
  • 11:06: No impact on eHealth services is visible in the monitoring systems or has been declared. 
  • 10:04: for the moment, there is no visible impact on monitoring or reporting systems for eHealth services.

There is an incident affecting the service(s) eBox with a possible impact on eH2eBox 
We understand the importance of this service(s) to your business. Please see below for more information. 

Incident overview
A technical component (webservice) is on error and can give few error on eBox with possible impact on eH2eBox.

Estimated resolution time
Our service provider(s) are working to resolve this incident as a matter of urgency. 
Whilst we cannot give a precise timeframe at this stage, we can assure you that our specialist teams are fully engaged and will provide you with regular updates.

Impact

Impact on service(s) and sub-service(s)
Service impact: eBox. 
Affected sub-service(s) (IT Services): eBox citizen, eBox enterprise, eBox Management.
Possible side effect and impact on eH2eBox.

Recommended course of action(s)
n/a
Please monitor our Status page for incident progress updates.

We acknowledge the critical role our services play in your business, and we extend our sincere apologies for any inconvenience this incident may generate.


Standard KMEHR encounter issues for Vitalink Solved

Start date 07/02/2024- 11:07
End date 07/02/2024- 12:45
Lead Vitalink
Description

There is an incident affecting our service(s) and especially the standard KMEHR. 
We understand the importance of this service(s) to your business. Please see below for more information. 

Incident overview
Some historical dates cannot be read. 

Estimated resolution time
We are working to resolve this incident as a matter of  urgency. 
Whilst we cannot give a precise timeframe at this stage, we can assure you that our specialist teams are fully engaged and will provide you with regular updates.

Impact

Impact on service(s) and sub-service(s)
0.01% of historical dates cannot be read. 

Recommended course of action(s)
No recommanded actions.


MyCareNet - Retard dans l'accessibilité - Vertraging in de bereikbaarheid MyCareNet platform Solved

Start date 02/02/2024- 16:05
End date 02/02/2024- 16:17
Lead CIN-NIC
Description

Vertraging in de verwerking van transacties tegen het platform mogelijk welke kunnen leiden tot een time-out of error boodschappen. Excuses voor het ongemak.

(meer...)

Impact

Impact van dit incident betrof +/- 50% van de transacties eAttest, GMD, MDA, Verzekerbaarheid... maar ook raadpleging van Therapeutische Relaties en dergelijke. 


L'impact de cet incident a concerné +/- 50 % des transactions (eAttest, GMD, MDA, assurabilité...), mais aussi la consultation des relations thérapeutiques et autres. mais aussi la consultation des relations thérapeutiques et autres.

Contact info

support@intermut.be


ItsMe identification issues Solved

Start date 02/02/2024- 10:33
End date 02/02/2024- 10:57
Lead Itsme
Description

Update(s) : 

  • 10:57 - A solution has been rolled out and the service has been restored.

ItsMe is currently encountering an issue with Partners using Client Secret.

ItsMe technical teams are investigating and working on a solution to resolve the issue as fast as possible.

Their apologize for any inconvenience this may cause.

Impact

Next services and IT services are impacted : Production - Identity, Production - Qualified Electronic Signature, Production - Account Management


IO 400 incident Solved

Start date 02/02/2024- 09:05
End date 02/02/2024- 09:43
Lead CIN-NIC
Description

Update 10:10 - Inc resolved at 9:43

 

Stabilize infrastructure - Vertragingen in verwerking transacties mogelijk

Impact

Chapter IV Ask : Medium

GMF (Sync) : Medium

Tarification : Medium

 

Contact info

MyCareNet@mloz.be


Incident notification - IO 300 Solved

Start date 01/02/2024- 11:20
End date 01/02/2024- 12:09
Lead CIN-NIC
Description

Door de verhoging van het aantal aanvragen toegezonden voor de leden van Solidaris stond verwerkingstijd van deze aanvragen in de Back-End bij e mutualiteit onder druk. Als gevolg hiervan konden deze oplopen of op een time out lopen. Ondertussen werden de acties opgestart om de capaciteit om de aanvragen te verhogen opgestart en zo snel als mogelijk toegepast.

(meer...)

Impact

Impact was voelbaar op de transacties Tarificatie, GMD en CHIV aanvragen elke varieerden dat tragere responstijden of tijdelijke/korte onbeschikbaarheid. Aanvragen van andere types zoals Verzekerbaarheid, CHIV consulaties en dergelijke werden indien nodig ondersteunt door de FallBack IO.


L'impact s'est fait sentir sur les transactions Tarification, GMD et demandes CHIV, chacune variant en fonction des temps de réponse plus lents ou de l'indisponibilité temporaire/courte. Les demandes d'autres types, telles que l'assurabilité, les consultations CHIV et autres, ont été prises en charge par FallBack OA orsque cela s'avérait nécessaire.

Contact info

support@intermut.be


back2top