Nous utilisons des cookies sur ce site pour améliorer votre expérience utilisateur.

Incidents

Impact High - Tarification - Members of IO300 (Solidaris) Solved

Start date 13/03/2024- 14:24
End date 13/03/2024- 16:10
Lead CIN-NIC
Description

De service eTar voor de leden van Solidaris (IO300) is moelijk bereikbaar tot onbeschikbaar. Dit kan eventueel voor hinder zorgen op de flux van eFact. Echter eTar is geen verplichting om eFact te kunnen gebruiken. De Service eFact werkt naar behoren en is up and running.

Teams zijn het aan het bekijken en we trachten asap het euvel te verhelpen.

Impact

eTar : Impact High

Contact info

support@intermut.be


Issues impacting the Vitalink services Solved

Start date 13/03/2024- 13:41
End date 13/03/2024- 19:14
Lead Vitalink
Description

Update:

  • 17 h 16 - the full restoration time is reassessed at 19:00.
  • 15 h 49 - Only Social Security Identification Numbers (SSINs) ending with the number "2" are affected. 
  • 15 h 34 - 90 % of the service is restored. The impact will gradually decrease, and service should be fully restored by 17:30.
  • 15 h 05 - Most patients do not have access to their data

There is an incident affecting the service Vitalink. 
We understand the importance of this service to your business. Please see below for more information. 

Incident overview
The Vitalink service is not available.

Estimated resolution time
We are working to resolve this incident as a matter of urgency. 
The incident is expected to be resolved around 17 h 30. 

Impact

Impact on service(s) and sub-service(s)
The database is experiencing disturbances
Patients cannot consult their data if they have to go through Vitalink. 

Recommended course of action(s)
n/a

We acknowledge the importance of the service to play in your business, and we extend our sincere apologies for any inconvenience this incident may generate.
We are wholly committed to a swift and efficient resolution.

Please monitor our status page for incident progress updates.



Impact Medium On Tarification for the members of IO400 Solved

Start date 11/03/2024- 08:03
End date 11/03/2024- 09:59
Lead CIN-NIC
Description

Consultatie Tarficiatie van leden Vi400 lopen mogelijks vertraging op welke zorgen voor timeouts opnieuw proberen kan soelaas bieden.

Les consultations de tarification pour les membres de l'OA400 pourraient rencontrer des retards, ce qui pourrait entraîner des délais d'expiration. Réessayer pourrait être une solution.
 

Impact

Impact Medium Tarification

Contact info

Support@intermut.be


Issue with TimeStamping Authority Solved

Start date 05/03/2024- 13:00
End date 05/03/2024- 13:07
Lead eHealth
Description

There is an incident affecting  5% of TimeStamping transaction  
We understand the importance of this service to your business. Please see below for more information. 

Incident overview
Unavailbility of IT services.

Estimated resolution time
Weare working to resolve this incident as a matter of urgency. 
Whilst we cannot give a precise timeframe at this stage, we can assure you that our specialist teams are fully engaged and will provide you with regular updates.

Impact

Impact on service(s) and sub-service(s)
Timestamping Authority

Recommended course of action(s)
n/a

We acknowledge the critical role our services play in your business, and we extend our sincere apologies for any inconvenience this incident may generate.
We are wholly committed to a swift and efficient resolution.

Please monitor our Status page for incident progress updates.


Beperkte impact op CHIV - Impact limité sur le CHIV Solved

Start date 05/03/2024- 11:02
End date 05/03/2024- 11:30
Lead CIN-NIC
Description

De betrokkenen partners trachten zo snel als mogelijk het euvel te verhelpen, impact blijft beperkt.

Les partenaires concernés s'efforcent de remédier à cette situation dans les plus brefs délais, l'impact reste limité.

Impact

Chapter IV Ask : Low

Chapter IV Consult : Low

Contact info

support@intermut.be


Beperkte impact op CHIV - Impact limité sur le CHIV Solved

Start date 05/03/2024- 10:02
End date 05/03/2024- 10:14
Lead CIN-NIC
Description

De betrokkenen partners trachten zo snel als mogelijk het euvel te verhelpen, impact blijft beperkt.

Les partenaires concernés s'efforcent de remédier à cette situation dans les plus brefs délais, l'impact reste limité.

Impact

Chapter IV Ask : Low

Chapter IV Consult : Low

Contact info

support@intermut.be



MyVSBNet - Online bevraging Vlaamse Verzekerbaarheid burgers tijdelijk niet mogelijk Solved

Start date 29/02/2024- 14:00
End date 01/03/2024- 17:40
Lead CIN-NIC
Description

De onmiddellijke online digitale consultatie van de Vlaamse Verzekerbaarheid van burgers door zorginstellingen is onderbroken naar aanleiding van de vernieuwing van de SSL-veiligheidscertificaten van het platform myvsbnet.be. Echter de opvragingen op aSynchrone wijze in bulk ondervinden geen hinder.

 We trachten dit zo snel als mogelijk te verhelpen en houden jullie op de hoogte.

Update 17:00

  • omstreeks 16u30 werden aanpassing aangepast aan het platform welke ervoor zorgt dat er opnieuw aanvragen succesvol beantwoord worden.
  • Deze oplossing zal niet alles onmiddellijk oplossen maar de situatie zal stap voor stap verbeteren. Dit komt omdat er een vorm van replicatie loopt welke niet alles onmiddellijk overal in orde brengt (veiligheid).
  • Naar schatting zal maandag in de loop van de dag de situatie volledig verholpen zijn.
  • De kans is reëel als de aanvraag faalt een heraanvraag wel succesvol beantwoord wordt vanaf heden. Echter vragen we deze heraanvraag te limiteren tot de echt noodzakelijke dringendheden teneinde overbelasting van het systeem te voorkomen.
Impact

MyVSBNet : VL_INS (Vlaamse verzekerbaarheid) niet mogelijk

MyCareNet - Geen Impact

Contact info

support@intermut.be


Issues with MyCareNet, eHealth services and Recip-e Solved

Start date 29/02/2024- 11:35
End date 29/02/2024- 11:59
Lead eHealth
Description

The issues have been solved at 11:59.

Update 12:00: our teams implemented a solution. The services are currently stabilizing.

There are currently issues with MyCareNet, eHealth services and Recip-e. Our teams are investigating this. We will provide updates on this page.

Impact

Users experience issues with MyCareNet, eHealth services and Recip-e. 


back2top