Issues with eHealthBox (eHBox) Solved Start date 09/01/2023- 09:18 End date 09/01/2023- 09:45 Lead Smals Description There are currently issues with eHBox. Our teams are working on it. Impact Users may experience issues with eHealthBox
IO 200 incident Solved Start date 09/01/2023- 08:00 End date 09/01/2023- 11:15 Lead CIN-NIC Description Chapter IV Ask in time out Impact Chapter IV Ask : High (unavailable) Contact info Steve Wybouw +32 476 81 35 51
IO 300 incident Solved Start date 05/01/2023- 14:00 End date 05/01/2023- 18:00 Lead CIN-NIC Description Beste, Er zijn mogelijks vertragingen op onze systemen. Bonjour, Nous rencontrons actuellement des ralentissements probables sur nos systèmes. Impact Chapter IV Ask : Medium Chapter IV Consultation : Low eAttest : Low Insurability Generic : Low Insurability Pharmacist : Low Insurability Legacy (Sync) : Low GMF (Sync) : Medium Tarification : Medium Invoicing (Async) : Low Admission Management (Async) : Low GMF (Async) : Low Insurability Legacy (Async) : Low MedAdmin (Async) : Low Medical House Subscription : Low Member Data : Medium Contact info helpdesk.carenet@solidaris.be
Incident notification - IO 300 Solved Start date 04/01/2023- 00:01 End date 07/01/2023- 23:59 Lead CIN-NIC Description FR Entre le 04 et 07/01, nos contrôles ont généré des erreurs 503325 injustifiées. Ces rejets ont depuis été corrigés. Les envois de facturation ont été retraités en date du 09/01 par notre service IT. Pour les envois efac, impactés par le code erreur 503325, vous pourrez refacturer les prestations rejetées dans une nouvelle facturation avec un nouveau numéro d’envoi. NL Tussen 04 en 07 januari werd de foutcode 503325 ten onrechte gegenereerd door onze controles. Deze weigeringen werden sindsdien rechtgezet. De facturatiezendingen werden door onze IT-afdeling opnieuw behandeld op 09 januari. Voor de efac-zendingen, met de foutcode 503325, kan u in uw volgende zending de geweigerd prestaties met een nieuwe zendingsnummer factureren. Impact Begin : 04/01/2023 00:01 Estimated End : 07/01/2023 23:59 Environment : Production Service(s) impacted : Tarification Low Sector(s) using the impacted service(s) : dentist guard-post physician Contact info Helpdesk : 02/515.17.00 helpdesk.carenet@solidaris.be
IO 300 incident Solved Start date 04/01/2023- 00:00 End date 07/01/2023- 23:59 Lead CIN-NIC Description FR Entre le 04 et 07/01, nos contrôles ont généré des erreurs 503325 injustifiées. Ces rejets ont depuis été corrigés. Les envois de facturation ont été retraités en date du 09/01 par notre service IT. Les envois efac, impactés par le code erreur 503325, seront également retraités en interne dans les meilleurs délais. Vous ne devez donc pas renvoyer votre facturation ou refacturer les prestations rejetées. NL Tussen 04 en 07 januari werd de foutcode 503325 ten onrechte gegenereerd door onze controles. Deze weigeringen werden sindsdien rechtgezet. De facturatiezendingen werden door onze IT-afdeling opnieuw behandeld op 09 januari. De efac-zendingen, met de foutcode 503325, zullen zo spoedig mogelijk ook intern opnieuw behandeld worden. U moet dus uw facturatie niet opnieuw doorsturen of de geweigerde prestaties opnieuw indienen. Impact Tarification : Medium Contact info helpdesk.carenet@solidaris.be
Disturbances with the eHealthBox services Solved Start date 27/12/2022- 10:45 End date 27/12/2022- 12:48 Lead eHealth Description There are currntly disturbances impacting the eHealthBox Publication and Consultation services. Our teams are working on it. Impact Users might receive error while using the eHealthBox service, including the sending of Corona forms.
Issues impacting Recip-e Prescriber service Solved Start date 21/12/2022- 09:10 End date 21/12/2022- 10:13 Lead Recip-e Description There are currently disturbances with the Recip-e Prescriber service. Our teams are investigating the issue. Impact Doctors might not be able to use the Recip-e prescriber service. Recip-e Executor should not be impacted for pharmacists.
IO 300 incident Solved Start date 19/12/2022- 09:00 End date 19/12/2022- 10:40 Lead CIN-NIC Description Performance impact on CHIV requests and consultations till time-outs possible. Impact Chapter IV Ask : High (unavailable)Chapter IV Consultation : LowGMF (Sync) : MediumTarification : Medium Contact info helpdesk.carenet@solidaris.be
MyCareNet incident Solved Start date 11/12/2022- 13:40 End date 11/12/2022- 15:40 Lead CIN-NIC Description Ongoing maintenance Impact Chapter IV Ask : Medium Chapter IV Consultation : Medium eAttest : Medium Insurability Generic : Medium Insurability Pharmacist : Medium Insurability Legacy (Sync) : Medium GMF (Sync) : Medium Tarification : Medium Invoicing (Async) : Medium Admission Management (Async) : Medium GMF (Async) : Medium Insurability Legacy (Async) : Medium MedAdmin (Async) : Medium Medical House Subscription : Medium Member Data : Medium Contact info support@intermut.be
Disturbances on eHealth services (STS) Solved Start date 09/12/2022- 10:10 End date 09/12/2022- 11:10 Lead eHealth Description Following issues on with a partner, the availability of STS (secure token service) is currently disturbed. Our teams are working on it. Issue has been solved from 11:10, following a correction on our partner side and the increase of our capacities. Impact Users might received errors while starting a session or using eHealth services (possible impact on other applications such as eHealthBox)