Nous utilisons des cookies sur ce site pour améliorer votre expérience utilisateur.

Incidents

Issues with eBox with a possible impact on eH2eBox Solved

Start date 08/02/2024- 09:05
End date 08/02/2024- 11:26
Lead Smals
Description

Update(s):

  • The eBox incident has been resolved, with no impact on eHealth services, 
  • 11:06: No impact on eHealth services is visible in the monitoring systems or has been declared. 
  • 10:04: for the moment, there is no visible impact on monitoring or reporting systems for eHealth services.

There is an incident affecting the service(s) eBox with a possible impact on eH2eBox 
We understand the importance of this service(s) to your business. Please see below for more information. 

Incident overview
A technical component (webservice) is on error and can give few error on eBox with possible impact on eH2eBox.

Estimated resolution time
Our service provider(s) are working to resolve this incident as a matter of urgency. 
Whilst we cannot give a precise timeframe at this stage, we can assure you that our specialist teams are fully engaged and will provide you with regular updates.

Impact

Impact on service(s) and sub-service(s)
Service impact: eBox. 
Affected sub-service(s) (IT Services): eBox citizen, eBox enterprise, eBox Management.
Possible side effect and impact on eH2eBox.

Recommended course of action(s)
n/a
Please monitor our Status page for incident progress updates.

We acknowledge the critical role our services play in your business, and we extend our sincere apologies for any inconvenience this incident may generate.


Standard KMEHR encounter issues for Vitalink Solved

Start date 07/02/2024- 11:07
End date 07/02/2024- 12:45
Lead Vitalink
Description

There is an incident affecting our service(s) and especially the standard KMEHR. 
We understand the importance of this service(s) to your business. Please see below for more information. 

Incident overview
Some historical dates cannot be read. 

Estimated resolution time
We are working to resolve this incident as a matter of  urgency. 
Whilst we cannot give a precise timeframe at this stage, we can assure you that our specialist teams are fully engaged and will provide you with regular updates.

Impact

Impact on service(s) and sub-service(s)
0.01% of historical dates cannot be read. 

Recommended course of action(s)
No recommanded actions.


MyCareNet - Retard dans l'accessibilité - Vertraging in de bereikbaarheid MyCareNet platform Solved

Start date 02/02/2024- 16:05
End date 02/02/2024- 16:17
Lead CIN-NIC
Description

Vertraging in de verwerking van transacties tegen het platform mogelijk welke kunnen leiden tot een time-out of error boodschappen. Excuses voor het ongemak.

(plus ...)

Impact

Impact van dit incident betrof +/- 50% van de transacties eAttest, GMD, MDA, Verzekerbaarheid... maar ook raadpleging van Therapeutische Relaties en dergelijke. 


L'impact de cet incident a concerné +/- 50 % des transactions (eAttest, GMD, MDA, assurabilité...), mais aussi la consultation des relations thérapeutiques et autres. mais aussi la consultation des relations thérapeutiques et autres.

Contact info

support@intermut.be


ItsMe identification issues Solved

Start date 02/02/2024- 10:33
End date 02/02/2024- 10:57
Lead Itsme
Description

Update(s) : 

  • 10:57 - A solution has been rolled out and the service has been restored.

ItsMe is currently encountering an issue with Partners using Client Secret.

ItsMe technical teams are investigating and working on a solution to resolve the issue as fast as possible.

Their apologize for any inconvenience this may cause.

Impact

Next services and IT services are impacted : Production - Identity, Production - Qualified Electronic Signature, Production - Account Management


IO 400 incident Solved

Start date 02/02/2024- 09:05
End date 02/02/2024- 09:43
Lead CIN-NIC
Description

Update 10:10 - Inc resolved at 9:43

 

Stabilize infrastructure - Vertragingen in verwerking transacties mogelijk

Impact

Chapter IV Ask : Medium

GMF (Sync) : Medium

Tarification : Medium

 

Contact info

MyCareNet@mloz.be


Incident notification - IO 300 Solved

Start date 01/02/2024- 11:20
End date 01/02/2024- 12:09
Lead CIN-NIC
Description

Door de verhoging van het aantal aanvragen toegezonden voor de leden van Solidaris stond verwerkingstijd van deze aanvragen in de Back-End bij e mutualiteit onder druk. Als gevolg hiervan konden deze oplopen of op een time out lopen. Ondertussen werden de acties opgestart om de capaciteit om de aanvragen te verhogen opgestart en zo snel als mogelijk toegepast.

(plus ...)

Impact

Impact was voelbaar op de transacties Tarificatie, GMD en CHIV aanvragen elke varieerden dat tragere responstijden of tijdelijke/korte onbeschikbaarheid. Aanvragen van andere types zoals Verzekerbaarheid, CHIV consulaties en dergelijke werden indien nodig ondersteunt door de FallBack IO.


L'impact s'est fait sentir sur les transactions Tarification, GMD et demandes CHIV, chacune variant en fonction des temps de réponse plus lents ou de l'indisponibilité temporaire/courte. Les demandes d'autres types, telles que l'assurabilité, les consultations CHIV et autres, ont été prises en charge par FallBack OA orsque cela s'avérait nécessaire.

Contact info

support@intermut.be


MyCareNet - Incident with impact on eAttest Solved

Start date 28/01/2024- 08:40
End date 28/01/2024- 09:18
Lead CIN-NIC
Description

Instability in usage eAttest, because our platform faced instability in consulting TimeStamping Services of eHealth.

Impact

eAttest transactions impacted

Contact info

support@intermut.be


IO600 - Incident ongoing - Impact beperkt op Tarificatie Solved

Start date 27/01/2024- 09:16
End date 27/01/2024- 10:03
Lead CIN-NIC
Description

Vertraging in opvragingen Tarificatie voor hun leden zijn mogelijk. 

Impact

Tarificatie : Opvragingen voor de leden van IO600 kunnen trager verlopen dan gewoonlijk. Dit zijn beperkte aantallen (Low)

Memberdata : Wordt ondersteund door de Fall Back IO mechanisme zodoende de bevraging voor de leden van IO600 door de zorgverleners succesvol wordt gefaciliteerd

Contact info

support@intermut.be


MyCareNet - Bereikbaarheid MyCareNet platform Solved

Start date 24/01/2024- 14:47
End date 24/01/2024- 16:18
Lead CIN-NIC
Description

Vertraging tot time-outs mogelijk in de communicatie richting het MyCareNet Platform. 

Update 15u

  • Vertragingen richting het platform mogelijk tot onbereikbaarheid. 
  • BCP toegangspoorten zijn open en beschikbaar. Indien de software hier weg mee kan, kan dit als tijdelijke oplossing gebruikt worden. We zien verhoogde access gebeuren en succesvol beantwoorden van transacties via die weg.

Update 15u30

  • Onderzoek nog steeds aan de gang. Nog geen timing beschikbaar tot verhelping van het incident.
  • Incident wordt beschouwd als een Prio 1 en wordt behandeld met de hoogst mogelijke prioriteit, aandacht, inzet van resources

Update 16u

  • Root cause investigation still ongoing
  • Confirmatie van het feit dat zorgverleners welke via hun software toegang hebben via onze BCP poorten transacties zoals Vezekerbaarheid, CHIV, Tarif en GMD succesvol verwerkt krijgen
  • Er wordt in parallel van verhelping van het incident tevens onderzocht om de trafiek om te leiden via de BCP poorten voor 'iedereen'

Update - Resolution 16:45

  • Root cause werd gevonden en werd verholpen
  • Terugkeer naar stabiele omgeving vanaf 16u18

(plus ...)

Impact

De huidige impact lijkt voor het ganse platform inclusief zaken zoals therapeutic links,...

Hierdoor is het mogelijk dat het uitstraling heeft naar andere platform binnen het MijnGezondheids domein.


L'impact actuel semble concerner l'ensemble de la plateforme, y compris les liens thérapeutiques,...

Il est donc possible qu'elle ait un impact sur d'autres plateformes du domaine MyHealth.

Contact info

support@intermut.be


MyCareNet - Incident with limited impact Solved

Start date 24/01/2024- 08:40
End date 24/01/2024- 11:12
Lead CIN-NIC
Description

Vanuit monitoring werd een vertraging in verwerkingtijden van een beperkte set aan transacties opgemerkt. Onmiddellijk werden acties opgestart teinde de omgeving terug zijn stabiliteit te doen herwinnen.

  • 8:40 :
    • Start vertragingen met onmiddellijk start van acties
  • 8:48 :
    • Stabiliteit herwonnen in het algemeen
    • Uitzondering is de transactie eAttest waarvoor we merken dat ongeveer 25% in error gaat. Alle andere worden succesvol beantwoord.
      • Dit is in onderzoek en trachten we asap te verhelpen

Update 10:10

  • Nog steeds in onderzoek
  • Impact voor quasi alle mutualiteiten

Update 10:45

  • Situatie is onveranderd
  • Onderzoek nog steeds ongoing

Update en afsluiting van het incident 11:35

  • De oorzaak van het probleem voor eAttest werd gevonden en daarbij ook verholpen, sinds 11:12 verloopt alles terug normaal

(plus ...)

Impact
  • Gedurende het incident tot 8u48 waren er vertragingen en beperkt time-outs mogelijk voor het platform
  • eAttest ongeveer 25% in error 

Samenvatting

  • Beperkte algemene impact mogelijk van 8:40 -> 8:48
  • eAttest transacties 23% geimpacteerd tot 11:12

  • Pendant l'incident, jusqu'à 8h48, la plate-forme a connu des retards et des interruptions limitées.
  • eAttest : environ 25% d'erreur 

Résumé

  • Impact global limité possible de 8:40 -> 8:48
  • Transactions eAttest impactées à 23% jusqu’à 11:12
Contact info

support@intermut.be


back2top